سرخط خبرها

واکنش‌ها به کمک شش میلیاردی وزیر کار به برنامه «میدون»

  • کد خبر: ۹۶۴۳۱
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
واکنش‌ها به کمک شش میلیاردی وزیر کار به برنامه «میدون»
پس از انتشار سند کمک میلیاردی حجت ا... عبدالملکی، وزیر کار، به مسابقه تلویزیون «میدون» که برنامه استعدادیابی شغلی است و با هدف مشاوره و حمایت از کسب وکار‌های نوپا برگزار می‌شود و به معرفی کارآفرینان می‌پردازد، موافقان و مخالفان شروع کردند به بحث وجدل و درستی و نادرستی این شکل از حمایت کردن.

عروجی | شهرآرانیوز - پس از انتشار سند کمک میلیاردی حجت ا... عبدالملکی، وزیر کار، به مسابقه تلویزیون «میدون» که برنامه استعدادیابی شغلی است و با هدف مشاوره و حمایت از کسب وکار‌های نوپا برگزار می‌شود و به معرفی کارآفرینان می‌پردازد، موافقان و مخالفان شروع کردند به بحث وجدل و درستی و نادرستی این شکل از حمایت کردن.

اول اینکه عده‌ای می‌گفتند چرا این سند به جای انتشار رسمی توسط روابط عمومی وزارت، به صورت پنهانی فاش شده است و چرا سخنگو یا یکی از معاونان وزیر آن را اطلاع رسانی نکردند؟ مدیران وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی با انتشار رسمی آن، می‌توانستند دست کم بخشی از هیاهو‌ها را کم کنند و به جای انتشار جوابیه یا موضع سفت وسخت و تهاجمی، علت این کمک را بیان می‌کردند و به تشریح سیاست گذاری هایشان برای حمایت از کارآفرینان می‌پرداختند. نکته دیگر اینکه «میدون» همان برنامه‌ای استکه عبدالملکی تا پیش از حضور در دولت سیزدهم به عنوان داور در آن حضور داشت و تا حدود زیادی هم با آن شناخته شد.

از آن طرف، بعد از حضور او در دولت، علی فروغی، مدیر وقت شبکه سه، بر آن شد تا در نامه‌ای از وزیر درخواست کند ۴۸میلیارد تومان برای ساخت و تولید ۷۸۰قسمت مسابقه «میدون» به آن‌ها اختصاص دهد که البته عبدالملکی با شش میلیارد آن موافقت کرده است. سؤال اینجاست که این کمک بر چه مبنا و به چه صورت و از کدام منبع یا منابعی بوده است؟ علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس، خیلی زود به این موضوع پرداخت و حتی وزیر کار را برای این کار تهدید به استیضاح کرد.

علاوه بر بیگی، دیگر نمایندگان مجلس هم خواستار روشن شدن منبع مالی تأمین این کمک شش میلیاردی به برنامه «میدون» هستند؛ اینکه با کدام ردیف مالی تأمین شده است؟ این در حالی است که این وزارتخانه نهاد‌هایی مانند «بهزیستی»، «شستا»، «تأمین اجتماعی»، «صندوق بازنشستگی کشور» و «صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی» را در زیر مجموعه خود دارد و اگر قرار باشد آن شش میلیارد تومان از این منابع تأمین شود، به طبع حق بسیاری از مردم تضییع خواهد شد. در چندروز گذشته هم بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که زیر مجموعه این وزارتخانه هستند، در اعتراض به بی تفاوتی به وضعیت مستمری، معیشت و مطالباتشان، مقابل ساختمان مجلس در بهارستان تجمع کردند.

دیروز هم روابط عمومی سازمان صداوسیما در جوابیه‌ای خطاب به منتقدان نوشت: «بدیهی است که یکی از وظایف کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقویت اشتغال و کارآفرینی است. در همین مسیر کمک وزارت کار به شبکه سه و برنامه هدف نظر در این شبکه، منطقی، قانونی و در راستای وظیفه ذاتی وزارتخانه است. مستند قانونی این کمک، بند «چ» ماده۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب سوم مهر سال۱۳۹۵ هیئت وزیران است. این بند تأکید می‌کند که «همه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف اند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود به استثنای فصول (۱و۴و۶) را طی قرارداد مشخص با صداوسیما صرف تولید برنامه برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کنند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->